Boksen Amsterdam

Boksers in opleiding: Van beginner tot professional

Vrouwen hebben de ring betreden als toeschouwers, maar zij worden niet beschouwd als echte boksers tot het professionele niveau. Verschillende onderdelen van het boksen omvatten trainingen, oefeningen, kracht- en conditietraining, en dieet. Deze oefensessies bootsen de omstandigheden van het werkelijke gevecht na.

“Van de 7 disciplines van zowel mannen als vrouwen, is conditie het enige gebied waarop vrouwen achterlopen op mannen. Een deel hiervan is dat ze nu pas in vorm komen, of mogelijk hebben de spieren en pezen niet het uithoudingsvermogen om de ontberingen van een lang, eenzijdig gevecht te doorstaan.” – Het tijdschrift Boksen

Vrouwen begonnen in de laatste decennia in de sport te trainen, met de eerste vrouwelijke bokswedstrijden in 1963. De eerste vrouwelijke scheidsrechter was in 1977 in de Verenigde Staten, hoewel er geen vrouwelijke officials in het boksen waren tot 1992, toen het Ultimate Fighting Championship de stijlen van vele nationale en internationale boksorganisaties combineerde. Tegelijk met dit boks- MMA-fenomeen werd er grote nadruk gelegd op het atletischer zijn dan mannen. Als zodanig zullen vrouwen zich eerder in het zweet werken tijdens hun training, en zullen zij dan besluiten te verliezen in plaats van te vechten tot een vooraf bepaald aantal belangrijke punten.

Boksen is een uitstekende discipline voor het lichaam, niet alleen voor de conditie, maar in zijn geheel, omdat het zoveel verschillende spiergroepen omvat, en het gebruik van verschillende soorten samenvalt met de doelen van de vaardigheid. Door de rand van de hand te gebruiken, bijvoorbeeld, is een bokser in staat om een sterkere stoot te geven dan met de rechte stoot naar het lichaam onmogelijk zou zijn. Een sterke trap naar de dij is noodzakelijk voor Harryler in het eerste gevecht met Pacquiao, maar in de tweede wedstrijd lijkt het meer aangewezen om de rand van de knie te gebruiken dan de vuist.

De rompoefeningen zijn vergelijkbaar met die in stelten en kano’s, hoewel de training aanzienlijk intensiever is. Deze oefeningen, die liggend worden uitgevoerd, zijn gericht op het verbeteren van de bloedsomloop, waarbij de winnaar van de Mr. Olympia van 1999 deelnam aan 8 afzonderlijke ongetrainde sessies gedurende 2 uur per week. Buiten adem in de eerste 3 minuten, de rustperiodes zouden zo kort zijn als 5 seconden, maar het ging door voor nog eens 4 minuten. Na deze laatste periode van 4 minuten, zou het tijd zijn om weer een periode van 4 minuten te beginnen en weer 8 seconden. Dit zou doorgaan tot uitputting, tot de minuten om waren.

In tegenstelling tot sommige sporten waar de wedstrijdtijden beperkt zijn in hun duur, worden bokswedstrijden getimed op 1-1/2 uur. De duur kan variëren van 2 ronden voor lichtgewichten (Mizong) tot 3 ronden voor zwaargewichten (Olympisch). Dit stelt de deelnemers in staat hun hele lichaam te trainen en uithoudingsvermogen op te bouwen. Slechts enkele vrouwelijke atleten hebben de 100e knock out (KO) limiet bereikt.

Vaardigheid en snelheid Elke bokser moet een zekere vechtkunst bezitten en moet buitengewoon snel zijn. In alle vormen van boksen, moet men in staat zijn om: Het gooien van een relatief lichte stoot, de boksernello waarschijnlijk gebruik maken van een combinatie van Vick kaders push hands bewegingen waarschijnlijkheid procedure straatgevechten technieken toearn de knock out. Elke methode van boksen moet worden beheerst tot een punt waar een relatief lichte fout, of een Warner, niet zal resulteren in de knock out.

Het leren slaan van een speed punch of reverse punch (de push hands), is een vaardigheid die alleen met oefening komt, en moet niet geforceerd worden. Met deze techniek in de hand, moeten de verschillende soorten tactische combinaties worden geleerd. Bijvoorbeeld, een vechter kan de tegenstanders voorste hand aanvallen met een kruis, in tegenstelling tot een haak, om een reactie van de tegenstander te creëren van een blokkering, en zo de bokser op te stellen om een mogelijke achterwaartse elleboog techniek toe te passen.